Bu tartışmalar sürerken Sabah Gazetesi yazarı Hilal Kaplan'ın Kızılay'a bağış için attığı mesajların ekran görüntüsünü paylaşarak, "Tamam kardeş en çok vergiyi sen verdin.Sen bağış yapma. Ama 10 liran cebinde kalsın. Geriye kalan milyonların duası da yeter, bağışı da; lütfen siz eksik kalın" şeklinde bir mesaj atması da tepki çeken bir başka olay oldu. Hilal Kaplan'ın deprem vergilerini sorgulayan vatandaşları duyarsızmış gibi gösteren bu mesajına tepki gösteren sosyal medya kullanıcıları da, "HilalKaplanyalınıbağışla"etiketini sosyal medyada kullanarak Hilal Kaplan'a "O kadar duyarlıysan o zaman sen de o lüks yalını bağışla" mesajları atıyor.
Deprem vergisi konusundaki mesajlarıyla gündem olan bir diğer isim ise oyuncu Berna Laçin oldu. Birçok vatandaş gibi Kızılay Genel Başkanı Kerem Kınık'ın bağış talebi karşısında deprem vergilerini sorgulayan ve depremin şiddetinin yanlış aktarıldığını söyleyen Berna Laçin sosyal medyada "Sadece hükümeti eleştirmek için konuşuyorsun. Deprem falan umurunda değil senin" gibi yorumlar yapıldı.
Laçin hükümete yakın gazetelerin açıklamaları hakkında yaptığı haberlere de tepkisini gösterdi...
async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8">Eh be artık! Pes! Artık bir “gazete”nin de trollüğünün haddi hesabı olsun Ya! Pes! Yalan yuva yapmışsa zihniyete, artık hep istediği gibi anlayacak her şeyi ! Ayrıca n’oldu 6.8 olarak kabul edildi. Revize edildiği gibi 6.5 değil! Gerçek ortaya çıkar! Boşa kasmayın ! https://t.co/rkTkLTsF3X
— berna lacin (@bernalacin35) January 24, 2020
async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8">Troller pusuda bekliyor ya, bir şey dese de bir an evvel çarpıtacak yer bulsak diye!Nereye çekerseniz sizinle gelir,2 itirazım vardı , depremin 6.5’a revize edilerek indirilmesi ki 6.8 olarak kabul edildi. Kızılay’ın anında SMS ile para istemesi,hata olduğu anlaşıldı,geri çekildi
— berna lacin (@bernalacin35) January 24, 2020
async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"> Depremin tepki çeken bir diğer mesajına ise Ankara'nın eski büyükşehir belediye başkanı Melih Gökçek imza attı. Gökçek'in deprem sonrası Twitter hesabından paylaştığı " Ecevit döneminde gece deprem olmuş, biz Ankara Belediyesi olarak yardımlarımızı Sakarya'ya kadar yetiştirmişken, Ecevit sabah açıklamasında bölgelerin tamamıyla irtibat kuramamıştı. Ya bugünkü devletin müthiş müdahalesi" mesajı büyük tepkiyle karşılandı. Gökçek'e, hayatını kaybeden insanlar varken siyaset yapmanın sırası olmadığını belirten cevaplar veren kullanıcılar "Seni görevinden alan hükümete yalakalık yapacağım diye hayatını kaybeden vatandaşlar varken attığın bu mesajın gereksizliğine bak" gibi yorumlar yapıldı. Tiyatro oyuncusu Orhan Aydın'ın attığı "Devletsen devletliğini yap..kes sesini ve halkına yardım et" mesajını sosyal medyayı karıştıran mesajlardan bir tanesi oldu. Hükümet taraftarları Orhan Aydın'ın bu mesajını tepkiyle karşılayıp her olayı hükümeti eleştirme bahanesi olarak kullanıldığını ifade ederek "3 bakan olay yerine gitti. Devlet devletliğini yapıyor merak etme" gibi yorumlar yaparken, bazı kullanıcılar da yine deprem vergilerini sorgulayarak Aydın'a hak verdi.E doğruları söylemişim, neye peki bu saldırı? Doğruları söylemeye mi? Her zamanki gibi yani!
— berna lacin (@bernalacin35) January 24, 2020
async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8">Devletsen devletliğini yap..kes sesini ve halkına yardım et.#Elazığ
— orhan aydın (@orhanaydin6) January 24, 2020
async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8">Bu tweet altında tam 2.500 küfür-hakaret-hedef gösterme var. Tamamı yemlenen AKP yamağı. Halktan alınan vergilerle zıkkımlanan bu yüzden kendilerini DEVLET sanan bu soysuzları engellemek, mikroplardan kurtulmanın yollarından biri olsa gerek. pic.twitter.com/t29uO8BSsJ
— orhan aydın (@orhanaydin6) January 25, 2020




